söndag 1 augusti 2010

Törs du vara den du är ?

Jag vill tycka att jag är framåt och pigg liksom.......
Men när det kommer till kritan så blir man ganska osäker ibland.
Hur är det för dig??
Försöker du att passa in eller spränger du ramarna ?
Ibland önskar jag att jag vore sååå mycket "tuffare" än vad jag är.
Inser att ibland för enkelhetens skull så låtsas jag som det regnar.....
Jo jag gör det ibland.... Duckar..kryper ihop..
Fast ibland biter jag ihop inombords å kastar mig ut.
Står upp fast jag nog borde ligga ner...
Sticker ut fast jag nog borde vara kamouflagefärgad.
Borde nog smälta in i tegelväggen men ack ack....
Ibland så tänker jag att jag borde klä ner mig,smälta in!
Men varför det är ju bara kläder,en klädstil vald för dagen.
Men allt kan ju tolkas olika....
Slampigt,moraliskt, sorgligt,glatt,rikt,fattigt...so on...
Samma sak att stå för sin åsikt, pallar du alla gånger?
Vi människor är ibland alltför duktiga på att förklara
hur man INTE ska var...I ärlighetens tjänst..eller?
Vi matas ju från början hur man SKA vara.
JanteFjantelagen.!!!
Låt oss alla värna om oss som vi är.
Inte som vi borde vara i allmänhetens tycke!!

SNAP!!!!! *knäpper med fingret*

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta är nog ett ganska vanligt problem som jag tror de flesta brottas med, då och då, inklusive jag. Tror att det är "lättare" att vara sig själv i situationer som man känner sig bekväm i. Alla människor blir osäkra (mer eller mindre) på sig själva ibland....Se på mig i skolan vid Evas gruppövningar!! Blir alldeles skakig och framförallt väldigt osäker!! Men jag har gett mig den på att jag ska fixa det!! Kommer man bara på ett sätt att hantera det på så blir ju allt mycket lättare! Kram och tack för ännu ett bra inlägg