lördag 14 augusti 2010

Gibsonton Florida

Jag lyssnade på p3 och började intressant höra på om
hur en kvinna berättade om en stad i USA som hette just
Gibsonton...Det var en sideshowstad..vintertid
Sideshow...freakshow som vi oxå ibland väljer att kalla det.
Deras standarisering är inte som vår....
Men jag känner nog i hjärtat,att jag nog hellre bott där...
Varför då?
Jo denna stad var liksom vinterstaden för dessa shower, cirkusar.
Där bodde Priscilla the monkey girl (skäggiga damen)
hon var gift med världens största man då var 2.30cm å stadens brand kapten.
Det anatomiska undret bodde där.
Posten...Deras post är den enda någonsin som även haft
en postdisk för småväxta.
De siamesiska systerparet skötte å sålde stadens fruktstånd.
The Crab boy med en konstig sjukdom som gjorde att hans händer o
fötter så ut som krabbklor...Han bodde där vintertid..
Ja denna stad som hade ett härligt vinterklimat är väl oxå den enda stad
som tillåtit elefanter som husdjur å få han sina cirkusvagnar parkerade på gården.
Så du kan tänka dig om vi åxå bodde där, vad dom skulle kolla på oss
eller skulle vi flyta ihop i den normala massan som Gud vill att vi ska.
Tänk om jag fick bo där...åhhh!
Vad jag skulle kolla skumt på "vanliga" människor sen...
Fast det gör jag nog ändå... Jag tror att innerst inne så vill vi nog alla vara som vi är!!
Men det är enklast å vara som andra...
Jag undrar vem det är som har skapat det vanliga?
Vem är prototypen..är det mode..är det media..är det skolan
som stoppar i oss standardiseringen- Den svenska varianten av det-
Lika mycket som jag undrar vem Allan är??
I när man säger kom inte å spela Allan..Han kan inte heller haft det enkelt. =)
Fast jag får påminna mig ibland om att när jag ser något som ser annorlunda ut,
så får jag inte höjja på ögonbrynet utan tänka:::
Dom är precis som jag...å som jag vill att människor ska vara...
Sina egna....

Inga kommentarer: