fredag 20 augusti 2010

.....Kvinnogrupp....Kvinnoströssel..

Ikväll kom det över Maken att jag ska starta en kvinnogrupp...
Å ja jag smakade på det, en träff en kväll i veckan eller varannan ??
Käka gott,fika,prova på,peppa varann,lyssna på varann..prata om Jesus.
Kanske någon kvinnofrukost eller härlig föreläsning...sång.
Vi ska bara finnas för varandra..Inget ska få komma ut ur rummet.
Förutom självförtroende å massor med kärlek....
Vi kvinnor har ju en svår roll..i missbruk..i vardagen..med varann/mot varann.
Jag har aldrig hajjat varför vi har lättare att slå ner på varann
än lyfta varann..Fast det kanske är vanligare i min gamla värld.
Eller vaddå jag minns ju i tonåren..aouuch!!
Det var tuffa tag.... Äta eller Ätas....
Men min kvinnogrupp i jesunamn ska bara var glad å peppande.
Lågt till tröskeln och Högt till tak.
Fötterna på jorden å hjärtat i himlen...
Ja detta ska jag försöka starta...Nej detta SKA jag starta undcer hösten.

Love ..Peace..

Inga kommentarer: