söndag 29 augusti 2010

Loppa....loppa...samlare?

Att få jobba på en SecondHand som jag gör är en lycka +förbannelse...
Jag äääääälskar finurliga saker,mönstrade saker,fula saker,
små saker.. Runda saker,annorlunda saker...
Jaa listan kan göras lång! Väldigt lååång!
Så jag kommer på då och då , ooooh det där vill jag samla på.
Å här nede i skåne kryllar det av garageloppisar,butiker,
bakluckeloppisar, idrottföreningsloppisar...
Allt detta med mitt jobb gör att en samling växer å
kan snabbt bli stor...
Det är ju egentligen ingen utmaning i det.
Så jag kommer hem alltför ofta med kassar med prylar.
Kånkar in det!
Å när jag åker runt å loppar så blir det mye hetsgrejer.
Du vet prylar bara för att...jag vill å så...
Så till slut blir det OVERKILL!
Jag har för mycket smått å gott.
Vissa saker plockar jag aldrig fram ens..
Det blir ett annat sken på det hemma!!?
När det blir för mycket av det så försvinner det fina i mängden.
Så idag har jag pysslat å plockat undan... Dammat..puuh!
Jag tar fram en låda å så stoppar jag ned det jag lessnat på,
har några sånna nu i källaren...... ;)
Men vad jag har kommit fram till,
utöver att det blir fräscht å ballt igen.
Jo att jag mår mycket bättre inombords,
jag får liksom lättare att andas. Lättare steg!
Jag undrar om det kan vara något undermedvetet,
en liknelse av mitt mående elelr nåt?
Att jag samlar för jag vill ha ha ha ,
sen så blir det alldeles för mycket å mörkt,
å då skrumpnar jag lite inombords...Nästan lite stressad
Å när saker åker ut så ljusnar det. Ping!!
Som att rensa ut jobbiga tankar...sopa ut det bara
Ååå....in med ny energi och kraft!! (nya prylar;)
Just nu jobbar jag på att se fina saker OCH gå förbi....
se..gå förbi!! Mantra...gyllene regel typ...
Å jag tror jag gör framsteg... he he!

Nå nu har jag söndagsbubblat av mig lite......

Se ...gå förbi...... se..gå förbi....
KRAAAM!!!

Inga kommentarer: