tisdag 31 augusti 2010

En tanke har börjat gro......

Jag har funderat å grunnat,formats å förändrats av livet.
Jag har tidigare i mitt liv inte varit inne på å skaffa barn.
Just av den enkla anledningen att jag har knarkat..
Nå sen när jag klev av för sex år sedan så gick utvecklingen framåt,
ja min utveckling å Makens förstås....
Efter att ha jobbat på vårt liv med körkort å jobb å livet,
så blir man ju annorlunda,man mognar...
Nu jobbar ju jag med missbrukare, eller rättare sagt
med människor som just håller på att försöka kliva av.
Arbetsträning och lugn lunk uti livet.....
Fast jag känner ofta att...Gaaahhhh!! vad less jag blir!!
På att höra ett visst tugg ibland samma lögner som jag dragit,
ursäkter anledningar undanflyker osv osv,...
Å då har jag tänkt..Att shit, jag pallar inte detta!
Om å om å om å igen med olika människor gå igenom igen.
Så dom senaste 4 åren så har jag börjat tänka på barn.
Barnen till missbrukare..... Dom undanskymda.
Jag vill jobba med barnen, få höra deras åsikter.
Det känns som om jag får jobba med barnen,
så kanske jag kan förändra historien..nej nej, framtiden!
ja detta ska jag göra någongång längre fram.
Mitt mål ska bli att få ha familjehem att få vara en trygghet.
Ja detta ska jag sikta mot, ändå få hjälpa människor,
men ur en annan vinkel.
Ja jag kommer ju att få jobba med föräldrarna å höra deras
orsaker och ursäkter. MEN det blir ändå ur en annans syn.
Ur barnets syn, jag hajjar att detta kommer att skära i hjärtat.
Men jag vill nog ge mig i kast med detta ändå för dom små...


Min plan för livet.......

1 kommentar:

Anonym sa...

Go for it girl..... Precis din grej, det känner jag med hela mitt hjärta. Dessa barn kommer att få en mycket större chans till en bra framtid. Ni är snart där. Älskar dig // Din Monica
Ps Micke vill att jag ska hälsa så mycket så då gör jag ju det=)