tisdag 17 augusti 2010

Tilltal från ovan...!??!



Jag har bett ett tag nu om vägledning från vår Herre,
ett ingripande, ett steg i livet en liten vägskylt
Jag som en liten människa ofta tror, ( klassiskt fel )
att Han skulle göra som jag hade tänk ut.Iblan lägger man ju i önskningar.
Beeeeep!! Felsignalen ljöd över lokalen...
Jag vet ju att Gud har humor.Så det blir ALDRIG som du tänkt.
Han har ju sin DGP....Den GlasKlara Planen...som vi människor vet nada om.
Jag tänkte att han skulle kanske vägleda lite om framtiden eller utbildning...
Nädå Han ger mig tilltal om att helt plötsligt så känner jag suget
eller snarare avsaknad av suget att behålla min STORA klädgarderob.
VAAA!!! Men vänta Herr Gud.... jag kliar mig i huvudet...!
Jag sätter mig ned pustar lite och känner efter......
Jo när jag går in i min klädkammare så kommer det över mig igen.
Det överväldigande kläderna som ligger staplade på hög.
Är det rimligt att äga massor av tröjor som används en gång per år.typ.
Miljoners byxor med knapp,med dragkedja,med resår, med stretch,med bla bla..
Endast ett tränat öga ser skillnaden, är detta mitt mål med mina kläder.
Eller börjar det hela nu kännas onödigt....
Här blir jag svettig mitt i resonemangen...Åh puuh!!
Jag känner hur Gud liksom lägger upp alla vettiga förklaringar solklart för mig.
Jag kan inte titta bort å stå på mig, varför...Jo jag vill inte helt enkelt!!!!!
Mognad....? Tristess..?? Penningafråga..? Andra Önskemål i livet..?
Jo, så jag tar tag i detta så igår fyllde jag tre sopsäckar..
Det första två sa bara sviscchh, den tredje skar i hjärtat på en klädgalning.
Men i dag sa Gud till mig...:
NINA..du klara dig med FEM par jeans...!!
Ihh piper jag... Tolv känns som en mera rimlig siffra...
Men Ikket!
Jag hajjar faktiskt..jag skuuulle kunna klara mig på fem.
Vi får se hur detta utlöper.
Jag tänker push my self to the limit,
å fylla två till..iiiihh!!
Om det får bli som Gud vill så kommer jag nog att ha en normal
garderob på ett...sisådär ett halvår.typ..trappa ned!! Omskolning!
Jag måste ju i jösse namn få anpassa mig.
Men jag måste säga att jag ser detta som en häftig utmaning.
Att få utmana min största hobby för att som jag ser det...
Få Plats Med Nåt Nytt i Livet......!! =)

Är du som jag lite nyfiken med vad han kommer att fylla på med??

Kram NINA


Inga kommentarer: