onsdag 11 augusti 2010

Den riktiga Superhjälten!!!!!

Om du sitter å skakar lite på huvudet å kanske tänker:
Nja det är bra för henne men inte för mig. Jag behöver inget mer i livet..
Jag är totallycklig...Perfectimissimo???
Eller har du ändå en ganagande känsla av något mer...
Av allt du letat i livet så har du inte hittat den lilla blåa pusselbiten.
Den som får det att passa!!
Jag har funderat... Var det enklare för mig att släppa in Jesus i livet..
För jag hade inget...kläderna jag stod i och ett liv som jag ville bort ifrån.
Du har kanske bilen barnen lönen maken cykeln hunden vännerna jobbet...
Så du har det egentligen rätt så bra...
Var det för att jag har lite mer äventyrslusta än dig,,jag prövade något nytt!
Var det för jag var dummare än dig för jag har ju testat allt annat (korkat?)!!
Har Jesus kallat på mig å inte dig...
Eller har du inte bara lyssnat??
Lyssnat när han har kallat på dig...För det är jag övertygad om att han gjort.
Har du hört den hära historien om mannen som var med om en översvämmning.
Han visste Gud skulle rädda honom. Så han satt fastklamrad på taket,
med skorstenen som livboj.
En man på eka kom för bi:
-Hej kom ombord så tar jag dig till land?
-Nej nej, Herr Gud har lovat rädda mig så jag väntar!
Svarade han viss om sin räddning.
Räddare kom med en motorbåt å frågade om han ville ombord.
Mannen svarade samma sak... Nej nej jag väntar på Gud!
Det kom en helikopter förbi å mannen satt med vatten upp till näsan.
Han nobbade även flygräddningen....
Så dog mannen...Å kom upp till vår allsmäktige..
Så säger han mannen:
- Varför kom du aldrig och räddade mig?
-Jag skickade ju två båtar och en helikopter svarade Gud.

Så kan det vara, vad väntar du på??
För om du har en liten känsla i hjärtat att allt inte är helt hundra än då.
Är det sjukdom eller ångest... Nöd för någon annan...Eller bara inte bra.
Då kan Herren komma med sin helikopter som din superhjälte.
Låter det töntigt..förringar jag något stort... Larvar jag mig?
Nä det tycker inte jag. Och du som har sett mig i mitt missbruk.
Du vet att något har hjälpt mig.
Du behöver inte lida all världens nöd för att vilja få frid i hjärtat..
Du behöver bara säga att du tar emot Jesus så ska du se att han kommer in.
Med Full Kraft!! Jag Lovar!! =)

GVD.... Gud Välsigne dig.....

Inga kommentarer: