söndag 22 augusti 2010

Frisk....nå friskare iallafall....

Jag har ju legat som en liten skorpa i soffan å hostat å snörvlat.
Så det har tydligen gått ut lite över skrivklådan med..den har varit sval.
Men nuuu mår jag mye mye bättre och pennglöden lyser igen.
Det är så mycket mera romantiskt å skriva att
man använder en penna anser jag..
Gärna gåspenna med doppat bläck... Eller påfågelspenna...
Ja alltså än att säga att man hamrar på tagenterna.....
Det har känts som om jag har haft slut-i-rutan tonen i huvudet
hela tiden...jobbigt.Specielt när man är bubblig å pratglad annars.
Men nu ska jag berätta nåt häftigt...... spänn fast dig!
Vi har haft tältmöten i två veckor,
vi har helt sonica flyttat ut kyrkan i ett tält.
Vi har haft en inbjuden predikant O.Glennemo ,
som har pratat på kvällarna, var kväll kl 19 .
Vi satte upp affischer om detta kommande avent...
En kvinna ser detta... Hon känner igen namnet Glennemo.
Så hon kommer första kvällen...Hon hör lilla mig vittna om Jesus.
Hon ser Guds kraft i mig..alltså..Glädjen som lyser.
Hon tänker kan hon kan jag..en syster...:)
Jag såg henne ibland bänkarna hela tiden.
Hon kommer tillbaka på fredagen å går fråm och tar emot jesus.
Jaha..Trevligt tänker du...
Jo men nu kommer en till knorr:
Att denna kvinna är en av sveriges mest anlitade häxor/wiccas.
Hon gör en total omvändning..HON fattar grejen!!! TOTALT!!
Så hon har varit på varje möte sen dess å är ett sånt starkt vittnesbörd.
Så nu följer jag denna unika vackra människa i hennes steg med Jesus.
Jag följer hennes inlägg på FB för å se vad hennes wiccavänner
säger när hon berättar om sin omvändelse till Jesus.
Hon fick en till spiritiuellmänniska med sig som vi bad till frälsning.
Jeus är denna levande Guden för honom är inget omöjligt!!

AMEN...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Stjärnan!
DU är fantastisk!!!!!! Vi behöver fler av Dig!!! Vilken kärlek och vilken omsorg. Du smittar ..... hoppas många drabbas av detta.
Tanten som inte kommer in på facebook