tisdag 10 augusti 2010

Superhjälte i Viloläge !!

Är det okey för en riktig superhjälte att ta en vila...Fundera på livet.Sina val.
Japp jag tycker det...Det borde alla göra då och då.
Nu menar jag inte syna allt i sömmarna och kolla äkthetsintyget på allt.
Utan fundera lite på sina val i vardagen, är jag lycklig här?,funkar det jag gör?
Är denna människa bra för mig? Ska jag börja med min hobby jag alltid velat?
Är jag för gammal för detta? För ung? För ensam? för upptagen?
var kommer en Superhjälte/inna in i denna bild...
Jo jag tänker så här att dina val du gör bildar allt som oftas ringar på vattnet.
Okey?
Så om du väljer ett rätt val för dig så blir du mer harmonisk till din nästa.
Du förtjänar något för din lycka.....Å det dina.
Ett leende föder ett annat leende, ett hatfylld ord skär djupa sår...
En god gärning föder goda handlingar eller kanske en förändring...
Ibland behövs det en Superhjälte för dig som visar vägen.
En vän som ger dej en knuff i rätt riktning, kommer över på en kopp kaffe.
En kram när ensamheten är som tyngst.......
Kanske att du ger en jacka till någon som fryser,
som i sin tur då senare ger något till någon annan....
Börja din Superhjälte vardag med ett leende för det är precis vad du är.... =)
till någon annan...

Inga kommentarer: