tisdag 6 juli 2010

Finaste Barnsagor!

Jag älskar när jag är här hos Bästis å får umgås med Elsa 3 jordsnurr.
Det är mycket lek,stoj å stim,rosa prylar och sen mot kvällningen så blir det en flaska välling å många fina sagor.
Först ut var boken sagan En stjärna vid namn Ajax.
Handlar om en liten pojke å hans bäste vän hunden Ajax. Om hur hunden finns med hela starten av livet men sen blir äldre å tröttare å till slut en stjärna på himlen.
Åååhh jag började ju böla där när jag skulle läsa för lilla Elsa,sorglig men fin saga.
Sen så gick vi över till en annan sagobok som heter Tänk Om...
Å där fastande jag för ett fint rim i dessa mygg/knott/sommartider...håll till godo:

Tän om jag var mygga och du ett litet knott
Vi skulle bada bubbelbad i någons gamla spott
Vi skulle dricka blod med våra långa snablar
Vi skulle höra människor skrika: - Attans,Aj och sablar!
Jag skulle varna dig för kletig deg och hårda händer
Vi skulle gömma oss på tapetens mörka ränder
Hela huset skulla vakna av våra stämmors ljuva sång
Vi skulle dansa myggdans hela natten lång


Fin å somrig dikt.....=)

Inga kommentarer: