måndag 26 juli 2010

Jag ringer Gud!!

Det här är ett av mina allra bästa favoritvykort.
Det har äran å sitta på kylskåpet,...Bara speciella grejer sitter där!
Det här har hängt med ett tag,för den talar till mig!
Det står så här först i hörnet:
ANVÄND BÖNENS TELEFON VARJE DAG.

Sen i rutan under står det :
GUD HÖR BÖN

Hur länge sen är det du bad sist,
barnsben..konfan...när du satt i knipa senast
Du kanske bad igår i glädje å tacksamhet för att du lever.
Vad vet jag!
Jag vill ha det mesta på gräsrotsnivå när det gäller Gud.
Enkelt å Rakt!
Inga domedagspredikningar göres sig besvär här!
Som jag ser det så har vi människor rätt så bra koll
på hur egentligen vi ska leva våra liv.
Inte sno saker..Inte ljuga. Inte knulla runt.
Vara snälla mot morsan å farsan. Hjälpa dina medmänniskor.
Vara snäll mot den som är svag.
Guds 10 budord funkar väääldigt bra som måttstock.
Oja...Den här som jag har hört det flesta säja nångång:
Behandla andra som du vill bli behandlad själv....
(jag trodde jag hade kommit på den själv typ...
blev liiite förvånad när jag läste den i bibeln,ordspråksboken.
Att be till Gud är inge svårt...Om du sitter på toan, cyklar,i bilen,
duschar,i hissen... Han är allsmäktig!
Alla lägen funkar Han hör dig.
Bara blunda å säg Hej Gud,här är jag!
Jag undrar...önskar...vill...ber...om du kan hjälpa mig med detta??
Vi är hans barn å det är INTE svårare än så! Faktiskt!
Inga tända ljus, böjja knä, piskas på ryggen..tala tungor behövs.
Han hör dig! Han ser dig! Han älskar dig! Å Han tror på dig!
Så hoppa upp i sadeln bara å försök. Lite Rodeo tack!!
Ikväll när du ligger i sängen,så viska lite till Honom bara.
Du ska se att du får bönesvar på det du vill.
Men tänk oxå på att han har väääldig humor, bara så att du vet!! ;))
Amen

Inga kommentarer: