fredag 30 juli 2010

Så här var det aldrig menat å bli.........


Det är ungefär ett år sedan du dog,Tony.......
Jag vet inte exakt,du låg död i lägenheten några dagar först.
Du somnade in på din mammas soffa ,kroppen pallade inte längre.

Jag minns första gången vi träffades.....
Jag hade just fått komma ut från ett ungdomshem 17 år
Å du har ju alltid varit ett år äldre..så du var nymuckad från kåken.
Du hade suttit ditt första fängelsestraff...Din första volta...i raden.
Vi klickade direkt, vi två, unga nyfikna på drogvärlden,kriminella banan.
Vi rökte allt ihop i hopp om rus...
bananskal,torkad potpurri, ja tom fiskmat..
Ha ha shit Tony minns du hur vi var.... Sniffade blyfri bensin
för vi skulle få mindre huvudvärk...käkade muskotnöt i sinne.
Fulla rullade vi genom livet.
Alltid DU & JAG.....
När åren gått å vi inte var så unga längre,gamla i gamet.
När den unga uppstudsiga nyfikenheten lagt sig.
Gått över till den gråa missbrukarens damm...
Där stod vi lutade mot varann i ur å skur.
När mitt självförtroende pajjade, när min aggresivitet
slog ut i full blom...
Ja Tony...
Du var den enda som jag kunde rulla ihop mig till en liten boll hos.
Vi kunde se ut som fågelholkar i ansiktet å elvis had left the building.
Men det gjorde inget, det var vi två mot världen.
Min vapendragare.
Min bästa Vän.
Min trygga vän, jag saknar dig.
Ingen fattar Hem till Gården som du.
Ingen fattar när dom ska skratta som du......
Det var inte så här vi tänkte livet,men det var det här vi fick.
Jag tänker på dig å jag knatar vidare på det här nya livet Tony.
För vår skull så går jag vidare...
Å du vi ses igen.....
Älskar dig vännen min.
R.I.P

2 kommentarer:

Anonym sa...

R.I.P med hjärta och värme till dig Tony.

Lev och frodas, utvecklas och gå vidare, var en glad yrhöna som fångat mitt hjärta, men... även du må hitta lite vila och ro.
Tänker på dig Ninis min älskade vän. Många tänkvärda ord. Otroligt att ord trots sorg kan plocka fram leenden, dina ord fyller mig, med sorg och glädje huller om buller. Tankarna är med dig och jag hoppas att din helg blir en bra helg med många positiva minnen också.

10000 kramar från regniga och molniga Skllefteå.
Älskar dig min bästaste vän. // Monica

Skicka gärna en grattistanke i morgon till min tonåring. Hon kommer nog inte sova så mycket i natt =)

Jenny sa...

R.I.P Tony

Nina.. jag måste säga att Tony fattas Skellefteå. Jag går ju mycket nere vid älven med vovven och Tony fattas där för han kom jämt och ständigt cyklande längs älven här på älvsbacka. Med sin ryggsäck och sitt fiskespö på ryggen =)) Så jag blir både ledsen o glad jag med när du skriver om eran vänskap <3 jag förstår att du saknar din bästa vän, vapendragare. Och att du knatar vidare med ditt nya liv det är det en Tony som ler stort åt, med värme.
Ser dig och Tony framför mig för många år sen, blir ledsen i ögat för ingen av er mådde så bra på den tiden. Men jag vill säga Nina att du fattas Ske-å med, hoppas att du (o din man) återvänder en dag och lever vidare i nya livet med Tony smilandes fr ovan <3
Kram, kram fr mig