onsdag 2 juni 2010

DrömMolnet!

Jag tänker så det knakar,luktar bränt,fångar in getterna,ritar med rätt krita,
stänger in tomtarna på loftet,lägger alla bestick i lådan...Styr båten mot land..
Oki...vi hajjar....gå vidare...
Du vet alla har vi en tanke som vi när,som vi drömmer och spinner på.
Med guldtråd, varma tankar, ett knippe fantasi
Den man har på ett lite hemligare ställe,där du bara du vet var nyckeln är.
Här ligger inte nycklen under blomkrukan..
Jag tycker om å plocka fram den å väva vidare på den.
Jag vet inte om det allra viktigaste är att den ska gå i lås eller sägas högt.
Ibland vet jag inte om det är det bästa, för den är så skön å ha där.
Att liksom sätta sig på drömmolnet å sväva iväg..högt eller långt..
eller ..var du vill....
Sån har jag varit idag, jag har varit på mitt moln,
och drömt,lagt mig riktigt tillrätta å legat å vaggat under magnoliaträdet.
Sen så parkerade jag drömmen lite där bak till höger..bland andra drömmoln.
För att snabbt kunna sålla och fint plocka fram rätt moln vid rätt tillfälle....
Vissa moln är peppmoln..kärleksmoln...resmoln..lottomoln....

Det är bara dina fina DrömMoln, å du får drömma som DU vill!!!

Inga kommentarer: