måndag 28 juni 2010

En dikt

Vackra Humleord...
Jag kunde inte längre stoppa,hålla tillbaka orden som poppar i mig....
Dom stångas de vackra glada orden likt små humlor i en glasburk..
Hålen i locket där den blåa luften sipprar ÄR INTE NOG!!!!!!
Ut, ut dessa sjövilda ord vill ut å bilda en vacker dans....av konsonans.
Det vilar en liten glädje å så se vilken vacker spegelbild det blir av orden....
Är det sorg, är det glamrock, är det rimfrost på en ruta eller är det en kärleksandedräkt..
Mina ord vill passa likt en spandexdräkt runt känslan,blankt följa, smidigt återge...
Utan att naket återspegla........
Mina ord ska likt en humla veta sin styrka..att kunna flyga högre än vad alla andra viskar...
Gå stolt likt en rymdastronaut bland statsparkens gröna bänkar.....
Livet tar fram treans sandpapper å filar mig..med å mot känslornas riktning...
Den Svarte skriker med häxorna dansandes i sin bleka bakgrund...i kör ,i kör...
Följ med,fall in, bli nöjd...foga....rasa...riva
Prinsessan skrattar liten glad å sjövild....Stampades i sin egen makt..!!
Pom pom,pom pom....Hon ler glatt färgad gul....Sina kungakottar kastar hon i takt..pom.pom!!
En fräcken för varje lögn hon sagt, en frans för varje kyss hon fått.......
Humlan stannar å pustar på kanten av livet..för att snart virvla uti sin gula dans.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad jag längtar efter dig när jag läser. Kram monx