torsdag 10 juni 2010

Lite Rassel å lite Pling!!!

Ahh, har varit ute på min fina cykel..tyst susade den fram..
Jag minns en cykel jag fick som då var high tech..-01
En liten..typ en liten ihopvikbar REX som fanns på glada -70talet.
En så liten i lättlättalumininum...pyttepyttesmå däck...
Vi snackar riktigt små skitdäck...
Du vet man kunde vika ihop den stoppa den i en väska å hoppa på bussen eller nåt.
So far so good säger jag bara...
Nå denna cykel... vägde cirka 3-4kilo..
Hade en växel...ETTAN!!!
Handbroms som var helt galet bra...iiiihh stump..på huvudet bra var den!!
Ha ha jag kan skratta åt det nu.....
MEN jösses vad jag trampade på denna minicykel..
fick trampa tre gånger så mycket som en vanlig cykel..
På grund av..ett...den lååååga växeln....två..dessa ubersmå däck..
tre den var så fjäderlätt, så den gjorde inget jag menar inget luftmotstånd.
Så man vinglade av minsta vindpust...jag trampade som en galning..
man stod på näsa var gång man försökte på sig en snygg sladdbroms..
Ja allt detta ledde ju till att den bara blev ståendes..
eller användes nattetid...
Vilket det gjorde att man liksom gled svettig fram i natten,
trampandes som en mini....öh minicyklistgalning..en generad sådan!!

Ahh dessa minnen...som en stekpanna i bakhuvudet var gång!!! =)))

Inga kommentarer: