söndag 20 juni 2010

Var föds tanken..

Jag kan iallafall säga vart min tanke
uppstod om körkortet.PRECIS!!
På typ klockslaget, var, känslan.
(klockslaget är kanske å ta i men du kommer å hajja vad jag menar)
Ungefär då jag varit drogfri ett år
så fick jag o Maken möjlighet att åka som ledare på ett ungdomsläger.
Vi åkte iväg till Öland och där fyllde vi dagarna med aktiviteter.
En grej vi skulle få göra var att åka till Ölanda
flygplatsen där....
Vi skulle få åka ett proppellerflygplan över ön.
När vi var där och flög å väntade om vartannat.
Så fick jag syn på något i ögonvrån
något som jag sällan spanar på..nu mer än då.
En Zebra mönstrad jeep....
Åh åh..jag höll nog på å svimma.
Det var det coolaste jag hade sett..
En bil i min smak!!
Jag grep tag i Makens arm,
stirrade på honom med glödande i blick.
Sa hest:
Jag ska skaffa körkort OCH jag ska ha en zebramönstrad jeep.
Jag har aldrig tidigare kört bil.
Bara testat på raksträcka å aldrig kommit över sextio..
DET jag såg väckte mitt sug.
Jag tänkte aldrig att jag borde ha körkort för att det är bra
om man skaffar jobb eller för att vi flyttat utanför stan.
Näpp FÖR att jag såg den bilen.
Började jag gå å lämna urinprov,plugga som en galning
jag som aldrig pluggat tidigare.
Min mamma var snäll å tog ettt lån i körskolan på 20 000.
Jag tänkte,andades,åt och sket bilkörning...
Jag lämnade prover i sex månader
och pluggade INTENSIVT i tre..
Detta fann jag ut..
Att om du säger att du pluggar till körkortet.
Så har människor runt om två standardsvar:
ETT- Jag skulle aaaaaldrig fixa teorin nu!
TVÅ- Jag har en grannes brors kusins 17åriga son som kuggat tre ggr (typ)
Dessa kommentarer fick mig först å tänka:
Vad får mig att tro att jag ska fixa det,
jag var inget geni i skolan,jag kan inget osv..osv...
Fast när jag tänkt det första gången så slog mitt tuffa jag bakut.
Så att pga att ALLA typ sa så...
Så taggade detta mig till att fixa teorin OCH uppkörningen på 1 försöket.
Å kan du tro...
JAG GJORDE DET!!!!!
Jag växte en meter, jag svär...
Så stolt,så glad..så vuxen...
Så ur detta föddes senare tanken på å plugga nån utb med.
Nå säger du...den zebramönstrade jeepen då??
Jag kom så långt att efter nåt år fick jag fatt i en svart jeep.
Fixde donade skaffade döskallleknopp på växelspaken.
Men innan jag hann börja med lackeringen...
Så insåg jag att den var skiitjobbig å åka i.
Dundrade,skumpade,lätt för å välta...ha ha..
Jag ville aldrig köra nercabbat av rädsla för regn å inte få på taket
Så jag sålde den vidare efter något år...
Men oj vad mycket som föddes av den tanken på flygplatsen!!!
Nu är jag TOKförtjust i renault 5:or
Men det är en helt annan historia..
ha en najs söndag

6 kommentarer:

Jenny Andersson sa...

Nu testar jag att kommentera hära!! Du har gjort det himlans bra som tagit körkortet, jag tog det då det var "lättare" teori, så jag blir impad varje gång nån idag tar körkortet. Kram, kram Jenny fr Ske-å

Pippi sa...

Hejsan J!
Jo det är nog att alla som tar lappen ska hyllas för det är gaaaalet svårt.
å det blir klurigar å klurigare...
LOVEpippi

Tant Trassel sa...

haha... sjukt. kollade in din blogg Jenny. Har ingen aning om vem du är men när jag kollar på bilderna av din 'suddiga kväll' med en masse brudar, ser jag ett ansikte jag känner igen!
Känner inte hennes riktiga namn egentligen eftersom jag bara känner henne genom ett forum för viktopade men efter lite tjeckup ser jag att hon heter Ann-Charlotte. Visst ser jag rätt??
/karina

Anonym sa...

du skriver så bra! så toppenstrongt från tanke till verkligt körkort!!!

~Johanna~ sa...

Hej! Va glad jag blir att du gillar min blogg! Självklart får du länka!

Kram Johanna

Karina sa...

sa ju det Pippi ;) *pekar upp på Johanna*