söndag 27 juni 2010

Nina Nykter å Najs!


Så har ännu en Midsommar passerat,nykter å najs!
Jag satt å tänkte igår vad skööönt det är att slå upp ögonen
å minnas vad jag gjorde igår..
Att inte ha minnesluckor,inte vara bortgjord,vakna i fel säng...
Att ha ångestkepsen på sig varje dag med blytunga axlar av idiotkänsla.
Jag är så glad att jag klivit av alkoholen, jag var så insnärjd.
Jag gjorde bort mig gång på gång på gång på....Ingen skam.
Eller jo det hade jag väl från början med den slipades ner å spolades bort
i det grumliga vattnet som tidigare var ett rent samvete.
Det är så skönt att GUD har hjälpt mig att sätta nytt melittafilter
i min ångest-tratt...
Den var total igenslammad..propp i kanalen.
Nu flödar vattnet rent igen å Mr Gud silar bort allehanda
konstig skit som man kan komma på.
Hans melittafilter kallas oxå tio budorden.
Å mitt samvete min inre kompass å min fantasi min underbara bonus.
Nykter å Najs...för väldigt länge..hoppas jag!

Inga kommentarer: