onsdag 16 juni 2010

Herr Gud......

Du,jag vet att det inte är å bara lägga in
en julklappslista å få allt på listan.
Du vet vissa saker som jag ber om var dag,
idag vill jag pusha lite för nr tre...
Käre Gud,
om det är möjligt så ge mig en stubintråd
som räcker trettio minuter innan det exploderar.
Jag har funderat nu Herr Gud
å ja...trettio minuter skulle passa perfekt.
Jag är som en liten chili, peperonibesläktat..
Liten och het....
En tändsticka som flammar upp å tappar huvudet.
Som ett tomtebloss som sparkar å fräser,
glöder för att endast finnas lite svart ångest.
Lite svart ångest kvar på metallpinnen.
Så nu när jag börjar lära känna mig lite mer,
så här är det....
Jag hettar till för å börja spotta å fräsa,
kitteln spottar ur sig bubblor som bränns.
Som kan göra ont å lämna märken...
Jag vill inte ge någon brännmärken.
Så om jag fick trettio minuter Herr Gud,
så skulle jag hinna ställa om värmen på hettan.
Å inte koka över...
Eller spränga skiten så hinner vi alla ta skydd...
Vad tror du Allsmäktig?
Vi kan om du vill börja på jobbet,
För Maken fixar nog den kokande kitteln ett tag till...
Ja,alltså...Om du inte vill ge mig hela tålamodsdosen på en gång.
Jag tackar för att du hör min bön från lilla jag..

Inga kommentarer: