fredag 11 juni 2010

Fru Abrahamsson!

Jag bara ville berätta en liten historia om Fru Abrahamsson i Skellefte!!

När fru Abrahamsson i skellefteå gick i pension vid 64bläcket,
så kände hon att hon inte bara ville sätta sej ned å rulla tumarna.
Nej, hon ville ut i världen å resa,
men vad ska jag göra då tänkte hon å gnuggade geniknölarna....
Rassel å knassel å pling!!
Hon kom på att hon skulle dra iväg till USA å jobba som Au pair, sagt å gjort!!
Det sägs ju vara så populärt tänkte hon frankt.
Hon sökte jobb over there å fick det,
sen kom hon hem, åkte iväg igen...
Hon blev jättepopulär,
det var flera som frågade om hon hade vänner som ville komma å jobba hos dom.
För det var massor av familjer som hellre ville ha en "mormor"
som nanny än en ung 18åring!!

Jag älskar denna livshistoria, jag tycker Fru Abrahamssons ide är genialisk!
Jag suger på den som en karamell ibland å tänker att det finns alltid oanande möjligheter...Det gäller bara å hitta dom!!!

Inga kommentarer: