torsdag 3 juni 2010

Oppfinnar Jokke släng dig i väggen!!...

Jag minns för en del år sedan...en sisådär 7 års sedan.
Så här är det,att jag å mitt hår har en trasslig historia.
När jag har långt vill jag ha kort å vise versa...
Nå väl..vi skruvar nu tillbaka tiden..
jag hade vid detta tillfälle halvlångt på utväxt brunt hår.
Jag släntrade in en vanlig dag på leksaksaffärn i Skellefte.
Som sagt alltid på jakt efter ett fynd,så även denna dag.
Jag hittade in en korg, lösa flätor 5 kronor !!!!
Åh ,åh jag högg till med två fina bruna flätor.
Precis i min egenfärgade färg.. ;)
Jag cyklade järnet hem på min rossliga oranga Monark..
Väl hemma så började jag grunna på hur jag bäst skulle få detta på huvudet.
Alltså så att det såg naturligt ut....
Hmm jag letade farm en liten metallfjäder med två krokar i varje ände.
Fäste en fläta i varje krok.
Sydde fast mitten på detta i en keps.
Satte mitte eget hår i en knopp på huvudet.
Sen satte jag på mig kepsen...
Tadaaaa..en hemmagjordlösflätekeps...
Så smidig, jag bara hängde av den underbara finurliga uppfinningen
när jag kom hem...
Så nu tänker du men herrejösses amalia..
- Hon kan ju inte ha sett klok ut...
Ha ha jag fångade iallafall Maken med denna " frilla"....
Nu när jag sitter å tänker på uppfinningarna i mitt gamla liv
så tänker jag......
Vissa saker skulle man ha tagit patent på...
Å vissa skulle aldrig ha blivit uppfunna...=)
Prinssesan Pippi at your service...

1 kommentar:

lajohva sa...

Ytterligare en fängslande berättelse!