fredag 18 juni 2010

Snacka om att Gud kollat på min önskelista!





Idag har jag varit på Regionsmuseet i Kristianstad.
Gissa vad som ställdes ut jo
Lasse Åbergs kitschiga souvenirer.
Och en dockfilmsutställning av
Nathalie Djurberg...
Bara smaka på namnet groteska burleska dockor.
Nå men tyvärr så kunde jag inte fota filmen..
Men från Åbergs utställning fick jag med lite gobitar.
Björk målad på en björkskiva.
ABBA som babushkadockor.
Världens coolaste cocacolahållare.
Å den finaste för oss jesusälskare
Ser du hur han coachar hockeykillarna =)fint
Jesus is my coach står det..ser du det..
En härlig samling snöflingeglober.
(jag skulle kunna börja samla på sånna,känns inte alls främmande.=)
Jesusfiguren och afrokvinnan med cigg i mungipan är nog
mina favvosar.
Det fanns ju flera fina detta var ju bara ett urval..
Men döm om min förvåning att på söndag startar även en
BOLLYWOOD utställning med...uj..uj..
Nå håll till godo med dessa små gobitar!!!

1 kommentar:

Tant Trassel sa...

åh men hjälp!! Mera bilder snälla!!!
Första bilden med allt vad den innehöll var ju såååå läcker!