tisdag 1 juni 2010

I myspysbrallans värld!!

Jag sitter på första parkett i min nya värld,
konduktören kom, kikade på min slitna tummade biljett..
Ja den är giltig sa han..
Klippte ett märke i den i form av ett hjärta..
Han petade upp sin skärmhatt med pekfingret visslade å gick vidare.
Min första plats är i den gula medaljongmönstrade plyschsoffan..
Här ifrån styr jag min resa uti omvärlden.
Jag planlägger,jag drömmer, jag tänker..läser..jag startar.
I myspysbrallans värld är det enhälligt utvald kostym som gäller.
För enkelhetens skull..(här vrider sig Tant Raffa i plågor)
Avancerad Enkelhet är slagorden i MysPysvärlden.
Mysigast vinner!!
Är mysuniformen ett sätt att avtaga den tuffa attitydkostymen.?
(livsnödvändigt?!)
När jag kommer hem vill jag slita av mig min ståldräkt...
Allt har studsat av som stenskott..rickochetter..
Stålkostymen är väldigt vanlig idag..Gör dig mindre sårbar..för ett tag.
Men allt rostar...
Det är därför man kan ta snabbtåget till myspysbrallansvärld.
Där boken..tv..datorn..hunden..kärleken..mysbrallorna tar över..
Slickar bort ditt damm för dagen.
För nästa resa över attitydshavet..med regn av blickar..mot åsiktsön.
Men jag är insmord i livsglädje...glidande på livets bananskal..
Å min konduktör är den finaste konduktör..
Han vet var jag är på väg..Han leder mig rätt...
Mot Myspysbrallans Värld with love..

Inga kommentarer: