onsdag 23 juni 2010

Flodhästen som kallas Alkoholism!

Vi fick i som uppgift i skolan att
skriva om vad medberoende är.
Detta är stort å utbrett ämne.
Så här gjorde jag min läxa,
ett stycket ur den....
Var så goda!!!:

Flodhästens Tremanna BluesBand !!

Flodhästens Blues....
Du ska inte tala,
du skall inte känna,
du skall inte lita på någon

Faderns Alkoholism är den taktgivande baskaggen..
(eller trombonen han låter så högt så jag kan
knappt urskilja...han DÅNAR)
Som med sin styrka får ALLT att överröstas
å skakas av vibrationerna....

Flodhästens Blues.......
Du skall inte tala,
du skall inte känna
du skall inte lita på någon

Barnet spelar här en triangel,
ÄR en triangel....
Barnet är det lilla instrumentet som man slår på,
som har sin så viktiga funktion,
MEN som knappt hörs!!! tyvärr.....

Flodhästens Blues..
Du skall inte tala,
du skall inte känna,
du skall inte lita på någon.

Modern är en klarinett som endast avger solon
i komp med faderns takt...
Vissa gånger i början bryter hon loss för sina egna solon
men tystnar till slut,
överröstad av trombonen.....

Flodhästens Blues.....
Du skall inte tala
du skall inte känna
Du skall inte lita på någon

Oroskören i bakgrunden kallar sig släkt,grannar å soc....
Men för barnet är dessa svåra å förstå
om dom är bra eller inte...
Men kören finns där...i bakgrunden...
ibland har kören hörts mer ibland mindre...

Flodhästens Blues...
Du skall inte tala
du skall inte känna
du skall inte lita på någon


Å MITT I ALLT DETTA SKALL BARNET FÖRSÖKA TA TON!!!!!!!!!

Ja jag gjorde min läxa som en bluessång.
Fröken ville vi bara skulle skriva en sida.
Så då tog jag chansen och skrev på mitt sätt.
Jag hoppas att vi alla kan vara vettiga vuxna
för våra små ute i samhället.
Blessings Nina.....

Inga kommentarer: