söndag 13 juni 2010

Heureka...Jag har det!!

Oj om du visste hur jag har grubblat,
på varför jag är halvbra på det mesta.
Men har ingen given klockren talang..
Förrän nu....
När jag slutade med missbruket av mitt liv,
så har saker kommit mer å mer...
Å detta ska jag utveckla mer av under semestern.
Lyssna nu på dessa två insikter jag fått:

Numero Ono!
Jag började ju plugga för ett år sedan,
å då började jag ungefär samtidigt
hänga på Facebook....
Å vet du, Skrivandet av dessa två kombos..
Läxskrivningen i skolan å statusar på fb.
Gjorde att jag insåg och kände att:
Jösses, vad kul det är å bubbla ord ur sig.
Jag hävdar alltid att mina små ord å berättelser
är som humlor i en glasburk.
Ditstoppade av skitiga små fingrar,
med lock med små lufthål gjorda av en spik.
Så tänk dig nu när dagen kommer då småfingrarna
krampaktigt öppnar burken med endast några
knäckta grässtrån å en vissen blomma...
Å alla glada mulliga vackra vilda humlor snurrar ut....
Uti frihet att få bilda en dans av ord på papperet..
(hmm skärmen...2010 dags dato..reds.anm)
Så att få släppa disse små humlor av ord fri
är min plikt å skyldighet.
Mot min fantasi å skrivklåda!

Numero Duo!
Men vet du vad..
Jag har idag kommit på en till pryl
som jag (tror) kan ro iland med!!
(Förutom att klä mig "Ninastyle" å plita ner ord alltså).
Joooo.......att....
Klippa å klistra på svenska.
Collage på franska.
När jag gick en hantverksutb. för vuxna -06
Nybörjarkurs för vuxna i detta galanta ämne.
Med träsnideri,hattmakeri,sömnad,lera,kroki
akvarell,dreja....ALLT!!
Å Mitt Favvo.. Collaget...
Av alla saker jag prövade på,
så kände jag att detta område var min grej!
Låta fanatsin flöda,
klippa ut fina bilder/ting/meningar.....
Du kan säkert se mig framför dig.
Tungan styr saxen..
Limmet bildar spindelvävstunna trådar
som bildar galaktiska stjärnmönster..
Trådarna går mellan finger till finger,
papperslapp till papperslapp,
limtub...till..bord..sen kork..!
I bakgrunden hörs irriterande uttrop som pendlar
mellan hopp å förtvivlan.
Men det som till slut fastnar på arket,
det skapade..det menade...det bildade..
Som får åskådaren att tänka det klassiska:
-Åh, vad enkelt,,Varför kom inte JAG på detta!?
Eller....
- Oj, vikken duktig treåring som gjorde detta!
Den kommer att bli nåt när den växer upp!!! =)))
Ha ha ja den känslan vill jag framkalla..
Enkelt,klockrent med glimten i ögat!!
Ja det ska vara min slogan!!!!!

"ENKELT DOCK KLOCKRENT MED GLIMTEN I ÖGAT"



















Inga kommentarer: