söndag 3 oktober 2010

Är du en uttråkad isbjörn??

Är du det?
Jag är livrädd för att bli uttråkad..uttröttad...eller blasè.... lagom...mättad!!
Jag vill fortsätta vara hungrig på livet, vänner..nya bekantskaper,jesus..
Jobbet..skolan....ja listan kan göras lång...
Fast egentligen är det väl att ta i ,att säga man är livrädd för det...
Det skulle ju innebära att rädslan är min drivkraft..å så är inte fallet.
Jag vill hävda prompt att glädjen å nyfikenheten är min drivkraft.
Så javisst skulle jag gärna titulera mig som Nina Nyfiken...
Jag tycker att ordet nyfiken får mycket oförtjänt med dynga.
det är för mig likärdigt med intresserad..genuint intresserad nästan.. ;)
Inte att man är ute efter snask å skvallermaterial...
Utan jag menar att man har ett visst intresse för omgivningen.
Att man kan hålla liv i glöden för jobbet och arbetskamrater.
Se till att min plugghästgen håller sig i trav åtminstone...
Jag önskar min glöd glöder så att man känner detta sug av tacksamhet
inför den nya dagen man möter..resten av livet
Att jag glädjer mig över att jag minns gårdagen.

Ja detta är min bön för kvällen Gud...
Låt mig hålla nyfikenheten orange och glödhet!!
AMEN

Inga kommentarer: