tisdag 19 oktober 2010

Poppar som Popcorn!!

Vissa dagar tycker jag att ens ideèr bara poppar ur en...
Japp som popcorn,det studsar runt i huvudet.
Det studsar runt i hjärnbalken...
Vissa bara poppar rakt ut i tomma intet.
En del blir vidbrända å bortkastade...
Vissa är värda att smörjas å saltas....
Jag har upptäckt ett ställe där det poppar
alldelses förfärligt härligt mycket för mig.
Det är om jag ligger i ett solarium en morgon.
(jadå jag vet att det är farligt...vi går vidare..)
Jag har så mycket olika popcorn...
Det är synd bara att det blir en del svinn.
För att böka runt näck efter papper å penna
i ett klämsolarium är inte idealiskt.....
Önskvärt men som sagt inte idealiskt.
Fast idag är ingen popcornsdag.
Jag hänger med huvudet å är blek om nosen..
Har en liten stäng-av-tv-tonen surrandes i knoppen....
Underläppen plutar alldeles...!!
Jag ska bädda ner mig i soffan som en trött liten höna.
Slapp ska jag bara klucka till ibland...för ett livstecken.
Men sen när jag mår bra igen ska jag sola,
poppa runt som en...poppig pippi...!!

1 kommentar:

PICTURES BY FELICIA KARLSTROM sa...

Åh, så bra skrivet! Jag klickade i klockren! :D:D KRAM kussen!