måndag 11 oktober 2010

Jag Längtar Efter Snö!!

Jag å Maken förra julen.....Massor med snö..tonvis med snö....
Nå, handen på hjärtat, det var i mesta laget..men vad gör man.
Jag har sen barnsben älskat snö...Lukten av snö...Smaken av snö..
Ja..jag vet man får mask i magen av det...å sen sprängs man typ..;)
Men jag minns hur det smakade.
Jag älskar knarrandet under skorna...tjviirrp..tjviirrrp..
Om du stoppar potatismjöl i en påse ,
och knådar den så kan du oxå fram knarrljudet.
Det har jag hört i tricks på radion..Åska om du skakar en plåt osv..
Okej åter till vintern...
En stjärnklar kväll...Det singlar gigantiska lapphandskar ned..
Alltså dom största snöflingor som finns..lapphandskar...
Du står under en lyktstolpe och försöker fånga
snöflingorna med tungan... Underbart!!
Det är en guldstund för mig... =)
Jag ÄLSKAR att köra skoter..å fort..
I den bästa av världar så hade jag satsat på skoterrally!!
Det är ibland är det som om det inte vore helt rumsrent
att gilla vintern...Nä sommarsommar vrålar alla i kör...
Men jag gillar snön å vinter...
Det finns ju minus med förutom graderna..
Snöskottningen...att den är lite väl lång i norr.
Slicka på elskåp så tungan fastnar..Minus..
Skrapa vindrutor..
Men att åka slalom..pulka..dricka varm choklad utomhus..
Det är bonus..plus... =)
God Jul på er... Jag var först va!!? ;)

1 kommentar:

PICTURES BY FELICIA KARLSTROM sa...

Åh, jag håller med dig! Vintern är härlig och när det snöar och det knarrar under fötterna, men resten är urk! Skulle gärna vilja ha snö på julafton & nyår, sen får det bli vår och sommar :D:D