tisdag 26 oktober 2010

En liten hemmapsykolog??

Jag har hållit på med en läxa om ADHD....
Och jag fick många poppuppkänslor... .
Men det är inte det jag ska skriva om.....
Utan mitt svar till läraren om detta ämne.
Jag började plita ner svar å tankar å frågor...
Jag hade tungan rätt i mun....
jag funderade,kliade mig i huvudet.
bet lite på pennan..suddade med doftsuddet...Så där nöjd!! eller..
jag skrev i mitt svar att efter jag läst
denna kompedium från socialstyrelsen på 46 sidor,
så kunde jag nu se vilka av mina vänner som hade ADHD...öhh..
När jag efter ett tag börjat åter tänka på läxan vad jag skrivit.
Vaddå kan jag se på mina vänner??
hur skulle magistern tolka detta månntro??
Nä jag satte mig ned å skrev ett till brev åt honom .
Så här löd det:

Hejsan Magistern!
ett tillägg bara så du inte tror jag lider av
hybris av nåt slag.. ;)
Jo i uppg.2 så skriver ju jag att nu kan jag ställa

diagnos på mina vänner ang ADHD..
alltså jag menar ju inte att jag ska sitta i fåtöljen

med en pipa å mina vänner får sin diagnos..
Utan jag menade att jag kan nu av människor jag mött
tidigare i livet tänka:
att jaa han kan nog ha haft det osv...

Såå menade jag...!!
Inte att jag skulle vara någon velour psykolog i hemmet... =)
KRAM Nina

Ha ha vad tror ni om det...
finns ingen risk han tar mig för hemmapsykolog va!
Kram Nina

Inga kommentarer: