söndag 10 oktober 2010

Det gamla är förgånget..Se något nytt har kommit!!

Jag är sprudlande glad i dag...
Som en rosenknopp som KaPoooW.slår ut i blom..
Jaa så sprängs glädjen i mitt bröst,som omskakad trocadero.
Ja alkoholfritt ska det va, gammal alkis som man är...;)
Jag var på en underbar dag i Osby igår där vi hade en LPdag.
Lewi Petrus..stiftelsen..(goooogla vettja..:)
Vi fikade..litet härlig bibelstudium..
Alltid...alltid med nära till skratt...stoj å stim.
Annars skulle jag aldrig palla att vara med!
Sångövningar..Mat...alltid mat inom LP .
Sen ett härligt välsignat möte på kvällen...
Barnen lekte å busade...Det är mera lössläppt på disse möten.
Sen när det var dags för Lars-Olov Egbäck...
Han pratade om fängelse..olika sorters fängelse!
Våran ensamhetscell som vi många hamnar i.
Missbruk å fängelse kommer i otaliga varianter eller hur...
Men sen när man fått MUCK.....
Se det gamla är förbi,något nytt har kommit.... Yeeeej!!!
Jag har fått uppleva detta,den gamla Nina finns ej mer.
Den trasiga arga sorgliga tuffa..tjejen har blivit blivit.
Reparerad...Omdrejad..
Som krukmakaren slash Jesus gör....
Han tar alla skärvor och blöter upp dom och drejar om.
Rakt av!!! Samma delar blir nått nytt...Men ändå jag.
TjoHoooooo!!! Där är min glädjebarometer idag....
Total lycka FÖR mitt gamla ÄR förgånget..verkligen..
och något nytt HAR kommit....

AMEN....Å pussen å kramen på dej såååklart!!

Inga kommentarer: