torsdag 14 oktober 2010

Glädje..Stolthet..Lycka....

Idag när jag var å praktiserade på Kvinnohemmet,
så insåg vi på grund av sjukdom i personalen.
Att dom var en kvinna kort....
Så dom frågade om jag ville kliva in imorgon fast jag skulle få va ledig.
Gärna svarde jag..Jättegärna med ett leende.
Det är ju därför jag har tjatat mig till detta,praktiktillfälle
för att få vara delaktig på andra sidan "stängslet"..
Ha ha ja inte så allvarligt men ni vet,på personalsidan.
Så vi pysslade och dolade om tider,allt klaffade.
Så innan jag ska gå för dagen...
Jag säger Hej då, Jag kommer imorgon då!
Ja och då kommer du som personal..svarar hon.
Åhh jag höll färgen...
Men när jag kom ut därifrån fick jag tårar i ögonen för detta.
Så stort för mig!!
jag tänkte Jesus vad gör du med mig, vart tar du mig...
Jag är så tacksam...så stolt..
Hur långt har jag kommit i livet?,ni kanske tänker men jösses.
Du ska bara vara personal några timmar.
Men för mig är det SÅ mycket mera.
Det är vägen upp ur leran, att bara kunna plugga.
Att bara få förtroendet, att vara önskad,
OCH kunna erbjuda nåt.... =)
Få omge mig med någon som kanske vill prata med mig.
Att kunna sitta och lyssna på någon som är där jag var tidigare.
Förtroendet......
Alltså ni hajjar att jag inte menar skramla med nycklarprylen.
Att jag vill vara "personal" för att det är något.
Utanför at jag kan få ge något.
Och min dag imorgon blir ett mentalt kliv för mig.
Jag kanske växer några osynliga centimeter oxå.
Det händer ibland... En gång växte jag en hel osynlig meter.
När jag tog körkortet!!! =)
Mina vackra stolta ögonblick som smälter in min självkänsla.
Så att den blir lite stabilare för var gång....=)
Så när jag körde hem idag så satt glädjetårarna å gåshuden i
så länge så jag fick stanna bilen en kort sekund å mysa i lycka!

LOVE!!!

Inga kommentarer: