söndag 24 oktober 2010

Jag älskar mina vänner!!

Ibland när jag sitter å skriver till någon nära....eller sms:ar,
ja allra bäst är det ju när man myser ihop över en fika.
Så känns det som vanilj innan för bröstet, varm mjuk känsla.
Ha någon som vill lyssna på en.....Att få lyssna på någon.
Att ha nära vänner är en rikedom.
Och jag är rik..Väldigt rik.. =)
Jag har tänkt ibland när man gått på blåsningar.
Man har liksom bara trampat rakt i smeten utan att passera gå.
Tripp,trapp snubbel å swotchh.. har man legat där sårad.
Man tänker varför såg jag inte detta, eller vad lurad jag blev.
osv..osv... eller bara så blir man skitsne eller otroligt ledsen.
Förr i mitt gamla liv så brukade jag alltid tänka.
Av tio människor jag möter,
så kommer nio att pissa på mig..(bildligt talat;)
Den tionde blir en vän för livet......
Nu känns det ju som att man kan slappna av.
Min grundtanke är ju att varför bli vän med någon man
inte gillar riktigt...
Det måste ju finnas några fördelar med att bli vuxen
och få moral... Visst!!
Ha ha japp!
Jag älskar mina vänner,nya som gamla.
Ni finns hos mig likt de vackraste pärlor på ett halsband.
I fina färger,skinade...värdefulla!
Om jag inte hade er vore mitt liv så fattigt..
Skulle inte vara den jag är idag ,igår,imorgon.
Ni är min ryggrad,ni är mitt mod, ni är mitt leende.
Och Ni säger när jag är för mycket!!
Tack för att ni finns i mitt liv!!
Puss.....

Inga kommentarer: