måndag 18 oktober 2010

Precisera dig,Pippi!!

Oj ,idag har vi samtalat Herr Gud å Jag.....
Han har frågat mig i två dagar, bara enkelt poppat frågan:
Vad vill Du ?
Om å om igen..... Vad vill Du Nina?
Å då började jag riktigt fundera, jaa vad ville jag!
Det är ju enkelt att veta vad man INTE vill ibland..
Så idag gick jag å Gud ut bland löven å viskade....drog djupa andetag.
Han kastar om orden så ibland bildar dom något annat som jag
kanske aldrig skulle ha tänkt på!!
Han betonar det negativa ordet till nått positivt....
Eller vice versa.......
Men om Gud hör bön... Ja då vill jag vara precis!!
Så att vi snackar om samma saker...samma våglängd...så klart! ;)
Sedan när jag kommit in från vår promenad..
Så satte jag med en kopp the och slog på datorn.
Vi kollade in Hemnet.se.
Jag visade Gud hur olika hus skulle kunna se ut,
om jag nu en dag får tankar på ett..Hmm..
Å Gud satt faderligt å tålmodigt och lyssnade och kikade.
Han är snäll Han ...Maken hade gett upp för länge sedan..
Höstkramar.......

Inga kommentarer: