onsdag 13 oktober 2010

När hjärtat börjar slå igen....

Jag inser och känner mig lyckligt lottad...Att jag fick ett nytt liv att leva.
Jag levde ju inte tidigare..eller joo det gjorde jag..
Men nu känns det äkta...ÄR äkta.... Varje känsla är äkta.
Det är var ju förr ett mående på kemisk väg, bakat med ångest,
strösslat med skam...
Toppingen kallades besvikelse som ringlades över hela skiten...
Jag tror att självkänsla var det blöta kexet i botten...
Nu har mitt hjärta börjat slå igen,
blöda igen....Känna igen...pumpa igen...
Hmm det känns som om du tar en torr svamp..
Å så lägger du den i känslomarinad..mixat allt.
i en hjärtformad skål .
SLLLUURRRPP!!
Så suger det upp allt...alla känslor... det börjar pumpa runt.
Man gråter av sorg av det som skedde..Det som aldrig hände.
Man skrattar över det man har..Kan få....Vill få tillbaka.
Den ensamhetston som sjungit i ditt huvud..dooooooooooooooo,
tystnar å in kommer GÖSTA!!
ha ha nä men faktiskt fågelsång kan faktiskt börja höras!!
Goda råd kan fastna...Goda ideèr kan blomma ut!!
Vettu...Om man gör som jag gjorde...
Jaaa.. släppte in Cheesus, då kan det börja blomma både här och där!
Han släpper lös gåvor i dig som du inte hade an aning om.
Eller du kanske anar att du har det.....
ja då plockar han verkligen fram dom!!

Tro mig...Tro på Jesus.....

1 kommentar:

Eva sa...

Hej Nina! Nu har jag äntligen varit inne på din bloggsida. Så fin och rolig och så mycket du.
Härligt! Fortsätt att skriva! Fortsätt att blommma!
Gott att få leva i jesus kärleks solsken tycker
Eva