söndag 10 oktober 2010

Oh, det börjar ta form......

Oj bilden blev pytteliten..Meeen resultet detsamma!!
Detta Gott Folk är min Pippitröja som börjar ta form..
Efter många majl till en god vän,Marianne...
Som så underbart vänlight erbjöds att sticka den,
inget för själva jobbet. Vill bara ha betalt för materialet...=)
Viamejlen har vi kollat mönster..mått..mera mönster,garner..
Ja jag kan vara riktigt..riktigt petnoga..
Så kom vi fram till att när jag skulle till småland nästa gång,
gå in på en speciell garnshop..
Där fick jag kolla efter det jag ville ha...
Lägga undan det, några dagar senar kom min vän och hämtade det.
Sen diskuterades längden mellan ränderna,jag vill ha 7cm ist.för 5cm.
Och nu börjar den finaste tröjan på vår jord att födas...
25cm lång i detta läge och tre ränder lång..
Oh jag är alldelles pirrig av lycka...så fin ,så speciell.
Speciell för att Min Vän vill göra den åt mig...Fint!
Jag kommer att återkomma med rapporter om framskridandet.
Utveckling in progress så att säga!!!
Spänn fast er och Håll i er!! ;)

Kram Nina Pippi Krusidulla Rockstjärna Glitterdosa!!

Inga kommentarer: