lördag 23 oktober 2010

Snälla hår väx!!

Glad i hågen så klippet jag håret till en blond mohikan...
Frid å fröjd... Sen så ville jag spara ut det igen....
Å då blir det alltid jobbigt (klassiskt dilemma i mitt liv)
Så jag tänkte att en liten fin färgning ist för det blonda på vintern.
Det gör ju att jag bara ser blek ut....
Så jag la i en brun färg..eller jag hade tänkt guldfärg...
Booom..så blev det mörkare än jag tänkt...Mycket mörkare
Åh puh..åh..puh..åh..puh....
Jag fick nästan andas i en brun papperspåse...
paniken lade sig...lite....Livet går vidare..
Alltså jag glömmer väääldigt fort saker å ting.
Så efter miljoners,miljoners felklippningar så känner ändå jag att:
Ja att jag vill klippa till pannluggen.
Från sliten snedbena till pannlugg..
Jag tvättar håret,kammar luggen...pressar fast den med handen.
Klipp..klipp..klipp...klipp... Hmm njaa..
Lite till tror jag..klipp..klipp...klipp...
Sviiirrrpppp!!!
Så drog luggen upp sig när jag tog bort handen
som pressat luggen mot ögonbrynen.
Det ser ut som om jag istället för att ha en kastrull på huvudet
som mått..knappt haft en djuptallrik på huvudet!
Ja just det två gyllene regler ska jag ge dig här.
ETT: Om du ska färga håret själv..
Välj alltid en nyans ljusare än du tänkt..Okej!
TVÅ: Blöt pannlugg... Drar upp sig någon centi..torr!!
Så nu ser jag ut som ja bilden ovanför...
Ja jag odlar musche för att dra blicken från mitt
korta musbruna hår...
Så jag peppar mig själv.. Insidan Nina..insidan... =)
Jag drömmer mig bort till löshårets land,
där det hänger flätor i träden och serveras lockar till frukost.
Hemanent å slingmedel är valutan...
Prinsessan Leias flätor is the shit...
ja ja som jag sade när jag klippte mig..
Det är bara hååååååårr!! Ha ha !!
Kram pårej!!

Inga kommentarer: