söndag 31 oktober 2010

PysselPirrig....

Störtsköna Söndag HEJ!!!
Jag gillar söndagsmornar... Kaffet, lite Dr Phil.....
Sen så rotar jag fram någon inredningsblaska å kikar i slutet .
Där alla annonser finns å webbadresser, fina bilder som lockar...
Jag hamnar ofta på barnmöbler och de glada sakerna i pigga färger.
Annars så saker jag ser(tråkiga möbler å ting)
seglar in i min hjärna , åker ett varv runt,
glider igenom min hemmabyggda färgtransformator...
Och sedan klickas det in mönster,prickar å ränder....
Å så grubblar jag på hur den kan bli ballare i en annan cooool färg.
Sen så matas det ut i fantasi..sen till dröm..sen till plan
för att oftast landa som mål..... Slut Mål! Goal!!!
Min prickiga Moraklocka är ett praktexempel!
Men i varje fall jag satt å kikade i denna tidning denna arla morgon.
Å jag fastnade hos SysterLycklig.se
Där denna skåp fanns ilite olika färger å form...Typ 10.000 kr,
från Holland.... Jösses tänkte jag.
Denna måste ju vara enkel att göra i spånplatteskivor,
bra såg....gångjärn..lite list..och färg...
En sån här ska jag göra och ha som badrumskåp kanske??
Åh nu blir jag alldeles pysselpirrig....
Det river i kroppen,känns som sockerdricka i fingrarna,
Istället för att min puls låter dodong så susar ordet
Skapa...skapa...skapa...runt i kroppen....
Gahhhh...!!!!!!!!!!
M å s t e....f å ..u t l o p p... för K R E A T I V T E T E N!!!
Får rota runt hemma bland påtänkta projekt!!
Puss å kramen...... Hej!!

Inga kommentarer: