torsdag 21 oktober 2010

Se, Jesus måste få plats!!

Min energi tog slut idag.... Min mage krånglade,
min hemlängtan slet i mig...dåligt väder hägrade..
Så jag avslutade skolan en dag tidigare.
Så vid elvatiden skrapade jag fram bilen och styrde kosan hem.
Du vet ju att för någon dag sedan,
så var jag i bry på snön,sommardäcken å min blyfot.
Ingen blyfot a`la Manolo Bhahnick....
Utan blyfot från första dykardräkten..sååå ser min fot ut.
Ja summasumarum så jag valde att styra kosan hemåt.
Mot skånska plattlandet.
När jag kommit ut ur småland och anlänt i skåne... Då...
Då började det snöa kraftigt och temperaturen sjönk.
Vi norrland brukar ju säga att det snöar lapphandskar ,
när det är riktigt stora snöflingor...
Men detta som föll var stora toppeluvor..
som typ Ingemar Stenmark bar.
Jajamänsan!! så STORA var dom!
Jag blev lite..pirrigt nervös... Jag drog ned på farten.
Jag låg i 80 på 120 vägen... Men ville ju inte köra föör sakta heller!
Kluvet där alltså...
Man vill, men har fått ett förstånd och samvete på äldre dar,
som gör att man helt enkelt INTE kan....
Så jag fick ju helt enkelt göra plats för Jesus!
Jag bad att han verkligen fick vara med här..
På mina däck,på vägen..för andra trafikanter..
Ja överallt.
Jag lyfte undan min handväska från passagerarsätet.
Kastade undan lite godispapper,viftade bort lite sand å sånt.
Klappade på sätet och sa kom igen Jesus sätt dig här nu.
Så där satt jag å Jesus i Silfersaaben på väg hem i snön.
Å hem kom jag!!
Du kanske tycker jag är för mycket med min Jesus å jag.
Men ser du vilken trygghet jag har i honom.
Jag vet att jag kan bli sjuk å dö.
Jag vet jag kan krocka,mista någon,falla tillbaka i missbruket.
Massor av saker kan hända, när som helst, som jag inte kan förstå.
Men en sak vet jag......
Jag är ALDRIG mera ensam i mitt liv.
Å det för mig är Jesus, det där hålet som tidigare fanns i mig.
Är igenproppat med trygghet.....Kärlek!
Alltså..Jag gör inga konstiga saker av/med min tro....
Ibland när jag känner jag mår skit,
Jag orkar kanske inte inte forma en massa vackra ord.
då kan jag helt enkelt be Gud som haver barnen kär.
Några gånger bara...!
Å vips känns det som om störtkrukan är på igen.
Ja det kanske är Jesus for Dummies..
Men det blåser jag i..... =))
AMEN!

Inga kommentarer: