tisdag 12 oktober 2010

Praktik....


Jag ska praktisera i två veckor.. Jag ska vara prao!! =)
Ja å det i sig kanske inte är såå stor grej men för mig är det de...
Jag ska praktisera på Kvinnohemmet Lillvik (LP-hem)
där jag gjorde min behandling för drygt sex år sedan.
Det ni!!
Vad tiden har gått.... OCH vad tiden har utvecklat mig.
Invecklat med kanske...Putsat till,fyllt på.täppt till!
Att från den dag jag kom ditt med mitt liv ihopsmetat.
Det satt fast som ett tuggummi under skon,inte mer.
Livet var bara något som fanns där..skitigt..grusigt.
Man kunde skönja att det en gång varit härligt rosa å gott. ;)
Jag minns att jag förstod att personalen jobbade där..
Ja personal..inte människor....(med känslor?!)
Jag minns att en ur personalen började gråta när vi tjejer
hade varit så jobbiga och otrevliga.
Jag minns min Ahaupplevelse..:
Va..Ledsen??har hon känslor för detta..Det är ju hennes jobb.
Lite hajjade jag då att en människa som väljer detta som jobb.
Gör det för dom känner för medmänniskor......
Vill hjälpa någon som har det svårt.
Jag trodde att dom hade lika mycket känslor för oss
som att putsa på ett köksbord ungefär ;)
Och idag är denna "personal" en av mina närmaste vänner..
Puss på dej Deborah!! Tack!!
Jag minns jag tänkte oxå att DETTA ska jag ALDRIG jobba med!!
Man ska Aldrig säga Aldrig...Eller hur!
Här sitter jag idag, jobbar inom LP, utbildar mig till beh,pedagog.
Och älskar det!! Försöker att ge kärlek,mycket kärlek...
Trygghet!! Ett lyssnande öra å en stabil axel,å en näve snorpapper!
Jag vill bli som en som jag mötte där!
ja sånn vill jag sikta mot.
Frid på er!!!

Inga kommentarer: